July 9, 2010 ေန႕က Sarang Community Church ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈအဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ျဖစ္တဲ့ International Student Forum (ISF) က DMZ Tour သြားဖို႕စိတ္၀င္စားတဲ့သူေတြကို ဖိတ္ေခၚခဲ့တာနဲ႕ သူငယ္ခ်င္ေတြကို သူတို႕ေက်ာင္း ေတြက လိုက္ပို႕တုန္းကတည္းကတိုင္း သြားခ်င္ေနခဲ့တဲ့ေနရာကို သြားရေတာ့မွာမို႕ေပ်ာ္ေနခဲ့ပါတယ္။ နံပါတ္ ၃ Subway ူအဆံုးက Dehwa Station ကို မနက္ ၉နာရီအေရာက္လာခဲ့ဖို႕မွာထားတာကို အေ၀းႀကီးသြားရမွာမို႕ ၀ီရိယေလးထားၿပီး အေဆာင္ကမနက္ ၇နာရီခြဲေလာက္ကတည္းက စထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒယ္ဟြားဘူတာေရာက္ေတာ့ ကိုယ္ကေတာင္ေစာ ေနေသးလို႕ ေစာင့္ေနလိုက္ရပါေသးတယ္။ ကားအငယ္ေလးပဲစီစဥ္ထားတာမို႕ လူ ၇ ေယာက္ပဲေခၚတာကိုးဆိုတာ သေဘာေပါက္လိုက္ပါတယ္။ ဘူတာမွာလူစံုေတာ့ လိုက္ပို႕မယ့္ ဦးေလးႀကီးရဲ႕ ကားရပ္ထားရာေနရာကိုထြက္ခဲ့ၾကပါ တယ္။ လိုက္ပို႕တဲ့ ကိုရီးယားအမ်ိဳးသမီး ၂ေယာက္နဲ႕ ကားဆရာနဲ႕ဆို ၁၀ေယာက္အဖြဲ႕ေလးေပါ့။ နယ္ဘက္ကိုေရာက္ သြားတာနဲ႕ ျမင္ကြင္းက ျမိဳ႕နဲ႕ကြာသြားပါေတာ့တယ္။ လူေနႀကဲပါးသြားပါၿပီ။ စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့စပါးခင္းေတြ Green house ေတြကို အမ်ားႀကီးေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ လမ္းမွာ ေတာင္ေပၚေလးမွာ သေဘၤာပံုအေဆာက္အဦးတစ္ခုကိုလည္းေတြ႕ခဲ့ရပါ တယ္။ ေမးၾကည့္မိေတာ့ နံမည္ႀကီးစားေသာက္ဆိုင္တစ္ခုပါတဲ့။ လုိက္ပို႕တဲ့ အစ္မက သူေတာင္အဲဒီဆိုင္အထိပဲေရာက္ ဖူးပါတယ္တဲ့ ဒီဘက္ကိုလြန္ၿပီးမလာဘူးေသးဘူးလို႕ေျပာပါတယ္။ ေတာင္/ေျမာက္ကိုရီးယားႏွစ္ႏိုင္ငံစစ္ျဖစ္ေတာ့ ေျမာက္ကိုရီးယားက ေတာင္ကိုရီးယားကိုသိမ္းလိုက္တာ ဘူဆန္အထိေတာင္ေရာက္တယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေတာင္ကိုရီးယားက အေမရိကန္အကူအညီနဲ႕ယူၿပီးျပန္တိုက္ယူၿပီး ယခုသြားမယ့္ 38 degree latitude မ်ဥ္းေနရာမွာ ႏွစ္ႏိုင္ငံကို ပိုင္းျခားေပးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ General Mc. Arthur ဦးစီးၿပီး လာတိုက္ေပးခဲ့တဲ့ Incheon Harbor အင္ခၽြန္းဆိပ္ကမ္းစစ္ပြဲက စစ္ပညာသင္ၾကားေနသူတိုင္းေလ့လာရမယ့္ နံမည္ႀကီး စစ္ပြဲတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီဂိတ္မွာ ႏိုင္ငံျခားသားမွတ္ပံုတင္ကဒ္တို႕ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္တို႕ထားခဲ့ရပါတယ္။

ႏွစ္ႏိုင္ငံေပါင္းကူးေရးတံတားျဖစ္ပါတယ္။ Hyundai Group ကိုတည္ေထာင္သူက သူ႕မူရင္းႏိုင္ငံက ေျမာက္ကိုရီးယားမို႕ ေျမာက္ကိုရီးယားကိုအထူးသံေယာဇဥ္ရွိၿပီး ဒီတံတားဖြင့္ပြဲတုန္းက တံတားဖြင့္အျပီး သမၼတႀကီးနဲ႕ အတူျဖတ္ေလွ်ာက္ကာ အစာေရစာရွားပါးေနတဲ့ ေျမာက္ကိုရီးယားႏိုင္ငံကို ဆန္တန္ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႕ ႏြားေကာင္ေရ ၁၀၀၀ ေမာင္းၿပီးပို႕ေပးခဲ့ပါတယ္။


နယ္ျခားဘူတာရံု - ဒိုရာဆန္
ဒီဘူတာေလးကို ႏွစ္စဥ္ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ေတြ သိန္းခ်ီၿပီးလာေရာက္လည္ပတ္လ်က္ရွိပါတယ္။ ၂၀၀၂ ခု ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀ ရက္ေန႕မွာ အေမရိကန္သမၼတ George W. Bush နဲ႕ ေတာင္ကိုးရီးယားသမၼတ DJ လို႕အတိုေကာက္ေခၚၾကတဲ့ Kim Dae Jung တို႕ကိုယ္တုိင္လာေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။








အကယ္၍ ဒီ ဒိုရာဆန္ဘူတာကေလးကသာ သက္၀င္လႈပ္ရွားႏိုင္ခံမယ္ဆိုရင္ ကိုရီးယားကေန ဥေရာပတစ္ခြင္အထိ ခရီးေပါက္ၿပီး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာကုန္သြယ္မႈ International Trade ကိုပါအထူးအက်ိဳးျပဳေစႏိုင္မယ့္ နယ္စပ္ဘူတာ ေလးျဖစ္မွာပါ။ အခုေတာ့ ေျမာက္ကိုရီးယားအစိုးရက သူ႕ႏိုင္ငံထဲကိုျဖတ္သြားတဲ့ လမ္းပိုင္းကို အသံုးျပဳခြင့္ မေပးတာေၾကာင့္ ဘူတာရံုေလးက ခရီးသည္မဲ့ၿပီး တိတ္ဆိတ္လို႕ေနပါတယ္။ ဘူတာအနီးက ကုန္ေလွာင္ရံုေတြဟာ ကုန္တန္ခ်ိန္မ်ားစြာကို သိုေလွာင္ထားႏိုင္ဖုိ႕ရည္ရြယ္တည္ေဆာက္ထားတာပါ။ ေျမာက္ကိုရီးယား မွာက လုပ္အားခေစ်းခ်ိဳလို႕ Gaesong Industrial Complex (GIC) ကိုတည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ ဒီဘူတာကေန ဂယ္ေဆာင္အထိေတာ့ အထူးခြင့္ျပဳခ်က္ေတြနဲ႕ ေျမာက္ကိုရီးယားႏိုင္ငံထဲကို ေျခခ်ခြင့္ရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ အခုေတာ့ အခြင့္အေရးမရလို႕ မေရာက္ခဲ့ရပါဘူး။ ႀကံဳလို႕ ဗဟုသုတအျဖစ္ေျပာရရင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံကေတာ့ ဂယ္ေဆာင္မွာ ထုတ္တဲ့ပစၥည္းေတြကို Made in Korea လို႕အသိအမွတ္မျပဳႏိုင္ပါဘူးတဲ့။ ျပထားတဲ့ Trans Eurasian Railway Network ကိုၾကည့္ရတာ ရထားလမ္းႀကီးက ရုရွားကိုလည္းျဖတ္ၿပီး ဥေရာပအထိေရာက္မယ့္ရထားလမ္းႀကီးျဖစ္ပါတယ္ ရွိေနၿပီး အသံုးျပဳခြင့္မရတာ ႏွေျမာစရာပါ။













ကိုရီးယားက တကယ့္ကို စက္မႈႏိုင္ငံျဖစ္သြားခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ စိုက္ပ်ိဳးေရးမွာ စိတ္၀င္စားၿပီးလုပ္မယ့္သူေတြလည္း နည္းသြားၿပီ။ စိုက္ပ်ိဳးေရးကလည္းတကယ့္ကို တပိုင္တႏိုင္ Small scale agriculture သေဘာေလာက္ပဲက်န္ပါေတာ့ တယ္။ လုပ္ေနတဲ့လယ္သမားေတြကလည္း အသက္ေတြရလာကုန္ၾကပါၿပီ။ အခုသြားလည္ခဲ့တဲ့ျခံေလးကဆိုရင္ တစ္မ်ိဳး နဲနဲေလးနဲ႕ ေျပာင္းဖူးတစ္တန္း ျငဳတ္ တစ္ေဘာင္ ကန္စြန္းတစ္ခင္း စသည္ျဖင့္ေလးေတြပဲ စိုက္ထားတာေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ အဖြားနဲ႕လည္းအမွတ္တရေပါ့ ...






















No comments:
Post a Comment