"မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုးကို မဂၤလာပါလုိ႕ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သရင္း ဒီစာမ်က္ႏွာေလးမွ ေႏြးေထြးစြာၾကိဳဆိုလိုက္ပါတယ္"

Monday, October 17, 2011

သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႕ တရားအလွဴ (ေတာင္ကိုရီးယားမွာ ေျမအလွဴေရစက္ခ်တရားေတာ္)



ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံမွာ နီေပါ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ စတဲ့ႏိုင္ငံမ်ားကပင္ ေျမကြက္မ်ား၀ယ္ယူျပီး ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာ ျပန္႕ပြားေရးေဆာင္ရြက္ေနၾကတာမို႕ ျမန္မာေတြလည္း ယခုရွိေနတဲ့ ယာယီဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားအျပင္ ထာ၀ရ ကုသိုလ္အျဖစ္ ေျမကြက္၀ယ္ယူကာ အဲဒီသာသနာ့ေျမေပၚမွာ ျမန္မာ့ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈနဲ႕ အညီ ဘုရား ေက်ာင္း ဓမၼာရံု ေယာဂီေဆာင္ စသည္ျဖင့္ေဆာက္လုပ္ျပီး သာသနာျပဳၾကမယ္လို႕ ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ ေဒါက္တာေဆကိႏၵ ကိုရီးယားကိုၾကြလာစဥ္ September 11, 2011 ရက္ေန႕တရားပြဲမွာ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္က ကိုရီးယားေျမတိုင္းယူနစ္ျဖစ္တဲ့ ေဖ်ာင္း (၆ေပ ပတ္လည္ကို တစ္ေဖ်ာင္းပါ) နဲ႕ဆို တစ္ေဖ်ာင္း ၀မ္သံုးသိန္းေလာက္ တန္မယ့္ေနရာကို ရွာေနပါေၾကာင္းနဲ႕ ဆရာေတာ္က ေဖ်ာင္း 100 ကို ကမကထျပဳျပီး အျခားကုသိုလ္ရွင္အသီးသီးက ေဖ်ာင္းငါးဆယ္စီနဲ႕က သံုးဦး ဆယ္ေဖ်ာင္းစီက ႏွစ္ဦးစသည္ျဖင့္ ေဂါပကအဖြဲ႕က တရားပြဲမစမွီေလွ်ာက္ထားလိုက္တာ ၾကားလိုက္ကတည္းက ငါလည္း တစ္ေဖ်ာင္းေလာက္လွဴႏိုင္ခ်င္လိုက္တာ တစ္ေဖ်ာင္းဖိုးမတတ္ႏို္င္ေတာင္ ေျမ၀ယ္ဖို႕လွဴရဦးမယ္လို႕စိတ္ထဲ ေတးမွတ္ထားခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ စိတ္ကူးေကာင္းေလးရလာတာက ကိုရီးယားေရာက္ YAU ဘြဲ႕ရမ်ားဆိုျပီး Mail group ေလးဖြဲ႕ထားေတာ့ group mail ေလးကေနတစ္ဆင့္ အဖြဲ႕သားေတြကို ေျမလွဴၾကဦးမလား ေမးျမန္းတိုက္တြန္းမိရာကေန အဖြဲ႕၀င္ ၂၂ ေယာက္က၀မ္းသာအားရ ကိုယ္ႏိုင္သေလာက္ စုလိုက္ၾကတာ မထင္မွတ္ထားတဲ့ ပမာဏျဖစ္တဲ့ ၀မ္ ၁၈ သိန္းျပည့္သြားျပီး အဲဒီ ေျမၾကီး ၆ေဖ်ာင္းစာ အလွဴေငြကို ေအာက္တိုဘာ ၉ ရက္ေန႕မွာ အဖြဲ႕၀င္ ၇ဦးတက္ေရာက္ျပီး အဖြဲ႕ကိုယ္စား ဓမၼဒူတေက်ာင္းမွာ သြားေရာက္လွဴတန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ေျမအလွဴ ေရစက္ခ် တရားအက်ဥ္းခ်ဳပ္ေလးကို သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြမ်ား ၾကည္ညိဳ သဒၶါပြားရေအာင္ ေ၀မွ်လိုက္ပါတယ္။

အခမ္းအနားကိုစေတာ့ အရင္ဆံုး ဘုရားရွိခိုး ငါးပါးသီလယူျပီး ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ တရားဂုဏ္ေတာ္ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ေတြနဲ႕တကြ မဂၤလသုတ္နဲ႕ ေမတၱာသုတ္ကို အားလံုးရြတ္ဆိုၾကပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္က အလွဴအႏုေမာဒနာတရားခ်ီးျမွင့္ပါတယ္။ တရားပြဲျပီးေတာ့ ေရစက္ခ်ျပီး ညစာသံုးေဆာင္ျပီး ျပန္ခဲ့ၾကပါတယ္။

အႏုေမာဒနာ တရားအက်ဥ္းခ်ဳပ္ကေတာ့ -

ေလာကမွာပစၥည္းေလးမ်ိဳးရွိပါတယ္တဲ့

၁။ ထာ၀ရ ဥစၥာ (အျမဲတည္တံ့တဲ့ ေရႊ႕ေျပာင္းမရတဲ့ အိမ္၊ ေျမ၊ ဥယ်ာဥ္ျခံ စသည္တို႕ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ ကိုယ္တစ္ဦးတည္းပိုင္ရွိသလို မိသားစုပိုင္ျဖစ္သလို ကုိယ္တျခားေနရာေျပာင္းသြားရင္လည္း ယူသြားလို႕မရပါဘူးတဲ့ ဘ၀တစ္ပါးကေတာ့ ေျပာမေနနဲ႕ေပါ့)

၂။ ဇဂၤမဥစၥာ ( ဘီရို၊ ေၾကာင္အိမ္၊ ေရခဲေသတၱာ၊ ရုပ္ျမင္သံၾကားစက္ စသည့္ပစၥည္းေတြအတိုင္းျဖစ္ျပီး သူတို႕ေတြကိုေတာ့ သယ္သြားမယ္ဆို ခက္ခက္ခဲခဲ သယ္သြားဖို႕ စီစဥ္ႏိုင္ေပမယ့္ သေဘာကေတာ့ ထာ၀ရဥစၥာအတိုင္းျဖစ္ပါတယ္)

၃။ အဂၤါသမဥစၥာ (မိမိရဲ႕ ေျခ၊ လက္၊ အသဲ၊ ႏွလံုး စသည့္မိမိရဲ႕ ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေတြပါတဲ့ အဲဒီကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေတြကလည္း ကိုယ္ပိုင္လို႕ထင္ရေပမယ့္ ကိုယ္မပိုင္ဘူး သူျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္တာပါတဲ့ အသက္ၾကီးလာတဲ့အခါ ကိုယ့္အလိုကို မလိုက္တာ ပိုသိသာပါတယ္တဲ့ ျမန္ျမန္သြားလိုက္ခ်င္ေပမယ့္ ေျခေထာက္ေတြက မသန္ေတာ့တာ၊ လက္ေျမွာက္လိုက္ခ်င္ေပမယ့္ ငယ္တုန္းကလို ၀ုန္းကနဲ မေျမွာက္ႏိုင္ေတာ့တာ စသည္ျဖင့္ ကိုယ္မပိုင္ပဲ ကိုယ့္ဥစၥာလို႕ထင္ေနရတဲ့အမ်ိဳးအစားပါတဲ့)

၄။ အႏုဂါမိက ဥစၥာ (အလွဴဒါနကဲသို႕ သာသနာနဲ႕ဆိုင္တဲ့ စပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြပါတဲ့။ အႏု+ဂါ+မိက ဆိုတဲ့ ပါဠိသံုးလံုးေပါင္းထားျပီး အႏု=အစဥ္အျမဲ၊ ဂါ=သြားသည္၊ မိက= အရိပ္ပမာ ဆိုေတာ့ မိမိသြားရာသို႕အစဥ္အျမဲလိုက္တဲ့ ဥစၥာေတြပါတဲ့ မည္သူမွလည္း ခိုးယူ လုယူ တိုက္ယူလို႕မရတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာစစ္စစ္ေတြပါတဲ့)

အခုဆိုရင္ အလွဴရွင္ေတြက မလွဴမွီကလည္း ပုဗၺေစတနာေတြျဖစ္ေနခဲ့ၾကတယ္၊ လွဴတဲ့အခိုက္ေကာ လွဴအျပီးပါ မုဥၥေစတနာ၊ ပရ ေစတနာေတြျဖစ္ေနရင္ ေရႊအိုးၾကီးျမႈပ္တာ ေရႊပင္စိုက္တာနဲ႕တူပါတယ္တဲ့။ သရက္ပင္စိုက္ရင္ သရက္သီးသီးျပီး ေရႊပင္စိုက္ရင္ေရႊသီးသီးမွာပါတဲ့။

အကုသိုလ္တရားေတြဟာ ျပဳသူေနာက္ကို ၀န္ေဆာင္ႏြားေနာက္ကို လွည္းဘီးလိုက္သလို အစဥ္လိုက္သကဲ့ သို႕လိုက္ေနျပီး

ကုသိုလ္တရားေတြဟာ ျပဳသူေနာက္ကို အရိပ္ပမာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး မပင္မပန္း ေအးခ်မ္းစြာလိုက္ပါတယ္တဲ့။

ေစာဒကတက္စရာက အရိပ္ညမွာမထြက္ဘူး အိပ္ေနရင္ အရိပ္မရွိဘူး စသည္ျဖင့္ေျပာလည္းမွန္ပါတယ္တဲ့ ကုသိုလ္တရားေတြဟာ အရိပ္လိုျဖစ္ေတာ့ ေပါ့ပါးေပမယ့္ သူလည္း သခၤါရ သေဘာတရားေတြ အတိုင္း ေပ်ာက္တတ္ပ်က္တတ္တဲ့သေဘာကေတာ့ရွိပါတယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ သရက္ေစ့ကိုစိုက္လိုက္လို႕ သရက္ပင္ေပါက္လာတဲ့အခါ မူလသရက္ေစ့ရွာမေတြ႕ေတာ့ သလိုျဖစ္ျပီး သရက္ပင္ၾကီး ၾကီးထြားေနစဥ္မွာလည္း ပင္စည္ အကိုင္းအျမစ္စတာေတြမွာ သရက္သီးနဲ႕တူတာ ဘာမွမေတြ႕ပါဘူးတဲ့ ဒါေပမယ့္အခ်ိန္တန္ေတာ့ ပြင့္လာ သီးလာတဲ့အခါ သရက္သီးေတြျဖစ္လာတဲ့ဥပမာအတိုင္းပါပဲတဲ့ ကုသိုလ္တရားရဲ႕ properties ေတြဟာ အရိပ္ပမာ ေပါ့ပါးစြာ အစဥ္လိုက္ျပီး ေကာင္းေသာအက်ိဳးေပးပါတယ္တဲ့။

ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က မူလတုန္းက သာ၀တၳိျပည္မွာ ေက်ာင္းမရွိခဲ့ပါဘူးတဲ့။ သာ၀တၳိျပည္က သူေဌးၾကီး အနာထပိဏ္ဟာ အေတာ္ေ၀းတဲ့ ေတာင္ငါးလံုးပတ္ေနတဲ့ျမိဳ႕လို႕ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္က သူ႕သူငယ္ခ်င္းသူေဌးၾကီးဆီအလည္သြားတာ သူငယ္ခ်င္း သူေဌးၾကီးက ခါတိုင္းလို ပ်ာပ်ာသလဲ ခရီးဦးၾကိဳ မျပဳႏိုင္ ေတာ့ထူးဆန္းေနတာနဲ႕ ဘာလို႕လဲဆို စံုစမ္းလိုက္ေတာ့ျမတ္စြာဘုရားနဲ႕ ရဟန္းေတာ္ေတြကို လုပ္ေၾကြးျပဳစုေနရလို႕ဆိုတာ သိသြားပါတယ္တဲ့။ သူ႕လိုလူကိုေတာင္ျပစ္ထားျပီး ျပဳစုေန ရတဲ့ျမတ္စြာဘုရားဆိုတာ ဘယ္လိုလူတုန္းသိခ်င္စိတ္အလြန္ျပင္းျပသြားပါတယ္တဲ့ မနက္ၾကရင္ ျမတ္စြာဘုရားသီတင္းသံုးရာ ကိုသြားဖူးမယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ေဇာနဲ႕အိပ္လိုက္တာ မိုးမလင္းေသးပဲ သူ႕စိတ္ထဲ လင္းထင္းေနေတာ့ မနက္ေရာက္ျပီထင္ျပီး ထသြားပါတယ္တဲ့။ အျပင္တကယ္ေရာက္မွ မိုးမလင္းေသး ပဲ သူသြားရမယ့္ေနရာကလည္း ျမိဳ႕ျပင္ဖက္မွာမို႕ သုသန္တစ္ခု ကိုျဖတ္ ေတာေတြ ေတာင္ေတြအနည္းငယ္ ျဖတ္ရမွာမို႕ ေၾကာက္သလိုျဖစ္သြားျပီး နည္းနည္းတြန္႕သြားပါတယ္တဲ့။ အဲလိုတြန္႕သြားတာကို နတ္တစ္ပါးက သူေဌးၾကီး ဆက္သြားပါ ျမတ္စြာဘုရားကိုဖူးေတြ႕ဖို႕ ၾကိဳးစားအားထုတ္ျပီးသြားေနတဲ့ သူေဌးၾကီးရဲ႕ေျခတစ္လွမ္းတန္ဖိုးကို ၁၆ပံု ပံုလိုက္ရင္ တစ္ပံုရဲ႕ တန္ဘိုးဟာ ဟာ ဆင္ ၁၀၀၊ ျမင္း ၁၀၀၊ ပတၱျမားလည္ဆြဲ ၁၀၀ တန္ဘိုး နဲ႕ညီပါတယ္လို႕ေျပာပါတယ္တဲ့ (ဆိုလိုတာက ဘုရားဖူးဖို႕သြားသူရဲ႕ ေျခတစ္လွမ္းဟာ ဆင္ ၁၆၀၀၊ ျမင္း ၁၆၀၀၊ ပတၱျမားလည္ဆြဲ ၁၆၀၀ တန္ဖိုး)။ အဲဒီေတာ့မွ သူေဌးၾကီးလည္း အားတင္းျပီး ဆက္သြားတာ ျမတ္စြာဘုရားဆီ အေစာၾကီးေရာက္သြားပါတယ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားက အဲဒီေန႕ညမွာ မိနစ္သံုးဆယ္ခန္႕သာ က်ိန္းစက္ျပီး ႏိုးေနခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ ျပီးေတာ့ သူေဌးၾကီးရဲ႕ ငယ္နံမည္ကိုသိေနျပီး သုဒတၳ လာေလာ့ဆိုေခၚပါတယ္တဲ့။ သူလည္း အံ့ၾသသြားျပီး ျမတ္စြာဘုရား မက်ိန္းဘူးလား ဘုရား ေကာင္းေကာင္းက်ိန္းရပါရဲ႕လားလို႕ ပဋိသႏၱာရစကားေမးပါတယ္တဲ့။

{မွတ္ခ်က္။ ။ ေလာကမွာ မေအာင္ျမင္တဲ့ ဘုန္းမၾကီးတဲ့သူေတြဟာ ထမင္းတစ္မ်ိဳးပဲစားျပီး အားမရွိျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ နဲနဲေလးအလုပ္မ်ားရင္ ကိုယ္လက္ေတြ စိတ္ေတြပင္ပန္းေနပါတယ္တဲ့ ေအာင္ျမင္တဲ့ ဘုန္းၾကီးတဲ့သူေတြမွာေတာ့ အာဟာရေလးမ်ိဳးမွီ၀ဲေနတာေၾကာင့္သာမန္လူေတြေလာက္ အိပ္စရာမလို၊ ေပါ့ပါးၾကည္လင္ လန္းဆန္းေနတာ တရားထိုင္တဲ့သူေတြကို ၾကည့္ရင္သိႏိုင္ပါတယ္တဲ့။ အာဟာရေလးမ်ိဳးဆိုတာကေတာ့ (မေနာအာဟာရ၊ ကဗၺလီအာဟာရ (မိမိတို႕ေန႕စဥ္စားသံုးေနသည္မ်ား)၊ ဖသအာဟာရ နဲ႕ ၀ိဥာဏ အာဟာရတို႕ျဖစ္ပါတယ္တဲ့)}

ကိုးကြယ္ရာမဲ့သူမ်ားကိုထမင္းေကၽြးသူလို႕ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ အနာထပိဏ္သူေဌးၾကီးလည္းျမတ္စြာဘုရားကို ကိုယ္တိုင္ဖူးခဲ့ျပီး ၾကည္ညိဳသြားလိုက္တာ သာ၀တၳိမွာလည္း ေက်ာင္းေဆာက္လွဴဒါန္းမယ္ဆိုျပီး သင့္ေတာ္မယ့္ ေျမေနရာရွာလိုက္တာ ေဇတ မင္းသားရဲ႕ဥယ်ာဥ္ ကိုသြားေတြ႕ ပါတယ္တဲ့။ ေဇတမင္းသားကလည္း ေငြလိုသူမဟုတ္ေတာ့ သူေဌးၾကီး ဘယ္ေလာက္ ေငြေတြတိုးေပးေပမယ့္မေရာင္းပါဘူး။ သူေဌးၾကီးက ေတာင္းပန္လြန္းမက ေတာင္းပန္ေတာ့လည္း ေနာက္ဆံုးမျဖစ္ႏိုင္တဲ့ေစ်းျဖစ္တဲ့ သူ႕ဥယ်ာဥ္ေျမေပၚမွာ ေရႊျပားေတြ စပ္ခင္းေတာင္ မေရာင္းဘူးလို႕ ေျပာလိုက္ပါတယ္တဲ့။ ဒါနဲ႕သူေဌးၾကီးလည္း မတန္တဆေစ်းျဖစ္တဲ့ ေရႊျပားေတြ စပ္ခင္းႏိုင္ရင္ေတာ့ ေရာင္းခ်င္ေရာင္းေကာင္းရဲ႕ဆိုျပီး အိမ္ျပန္ျပီး ရွိတဲ့ေရႊေတြယူျပီး စပ္စပ္ျပီးခင္းလိုက္တာ ဥယ်ာဥ္တစ္ခုလံုးအျပည့္နီးပါးျဖစ္သြားပါတယ္တဲ့။ သူေဌးၾကီးရဲ႕ ဇြဲကိုအားနာျပီး ေနာက္ဆံုးေတာ့ မင္းသားလည္း သူ႕စကားကြ်ံထားတဲ့အတိုင္း ေရာင္းလိုက္ရတာေပါ့ ဒါေပမယ့္ ေရႊျပားစပ္ခင္းတာ မျပည့္တဲ့ မုခ္ဦးပိုင္းကိုေတာ့ သူလွဴပါ့မယ္ေလဆိုျပီး ဥယ်ာဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုး ေက်ာင္းေဆာက္ဖို႕ေျမေနရာရသြားျပီး ေက်ာင္းေဆာက္ေတာ့လည္း ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္လို႕ အမည္တြင္ပါသတဲ့။

ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ အၾကိမ္မ်ားစြာ ၀ါဆိုခဲ့ျပီး ေက်ာင္းၾကီးအမွီျပဳျပီး လူပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ေသာတာပန္၊ သကဒါဂမ္၊ အနာဂမ္၊ ရဟႏာၱ စသည္ျဖင့္လည္း မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ခြင့္ရသြားၾကပါသတဲ့။ ျမတ္စြာဘုရား မရွိေတာ့တဲ့ ယခုထိတိုင္ပင္ အဲဒီေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ေနရာေရာက္တဲ့ ဘုရားဖူးဧည့္သည္ေတြဟာ မဂၤလသုတ္ ေမတၱာသုတ္ေတြ ကိုယ္တိုင္သိတဲ့လူကလည္း ရြတ္ဆိုၾက ရြတ္ရမွန္းမသိတဲ့သူေတြကိုလည္း ေက်ာင္းက လူေတြက တိုက္တြန္းမႈေၾကာင့္ရြတ္ျဖစ္ၾကရင္း ယခုထိတိုင္ ကုသိုလ္ေတြပြားေပးေနရာဌာနၾကီးျဖစ္ေနပါတယ္တဲ့။

အခုဒို႕ေတြရဲ႕အလွဴကလည္း အထက္က ဇာတ္လမ္းေလးလိုပဲ အရင္ဆံုးေက်ာင္းေတာ္ အတြက္ေျမေနရာကိုေျမေစ်းက ေရႊေစ်းေလာက္ၾကီးတဲ့ႏိုင္ငံမွာ ကနဦးျပဳ လွဴခြင့္ရၾကတာမို႕ ေနာင္ ကိုယ္ျပန္သြားသည့္တိုင္ မိမိမရွိေတာ့သည့္တိုင္ ဒီေျမေနရာကို အမွီျပဳျပီး သာသနာျပန္႕ပြားေနသမွ်ကာလပတ္လံုး ေနာင္လာေနာက္သားေတြက ေအာ္ ေရွးကလူေတြ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိၾကပါေပတယ္။ ဆိုျပီး နတ္လူသာဓုေခၚေနၾကမွာပါတဲ့။

ေအာက္တိုဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၁ (ဗုဒၶဟူးေန႕)


No comments:

Post a Comment